2012. év lezajlott programjai, képek, beszámolók

Óriási élményekkel telve érkeztünk meg az Őrségből. Minden adva volt egy pompás túrához, gyönyörű környezet, kiváló csapat, külsős segítők, akik megmutatták nekünk a táj minden rejtett és nem rejtett szépségét.

Köszönet érte!

A Galéria részben már láthatjátok a képeket, néhány nap múlva pedig a már megszokott módon egy kis beszámolót is olvashattok ezen túránkról is.

Kísérjétek figyelemmel híreinket!

Sikeresen lezajlott a Keszifeszt!

Aktívan részt vettünk a sportágválasztó napon, a kultúrális túránk pedig igazi  gyöngyszem volt a már lezajlott túrák között. Mindannyian több kevesebb éve élünk Dunakeszin anélkül, hogy tudnánk ezekről a műemlékekről, szobrokról, vagy ha  látjuk is őket nap nap után, nem biztos, hogy tisztában vagyunk azzal, hogy kinek vagy minek állítanak emléket. A programoknál részletesen lehet olvasni ezen kultúrális emlékek történetéről, elhelyezkedéséről. Ha lemaradtál erről a programról, érdemes felkeresni őket! Jó szórakozást hozzá!

Duke Juniális

2012. június 30.

3 órakor gyülekeztünk  az F udvarban.  Az iszonyú meleg ellenére igen szép számban vettünk részt a programon. Sok gyermek is velünk tartott, nekik külön gratulálunk, hogy végigtekertek velünk a néhol nem könnyű túrán!

Első utunk a Fáy présházhoz vezetett (felfelé), itt megálltunk egy kis frissítőre. Utána a fóti tónál álltunk meg, ahol az előző hírekkel ellentétben sokan fürödtek, nagy volt a nyüzsi. Sok tagtársunk is csobbant a hűsítő habokban. Itt, még nem tudván mi vár ránk, a hosszabb utat választottuk, hogy elkerüljük a Fő út nyüzsgését.  Hát ez sikerült! Még nem voltam sivatagban, de valami ilyen érzés lehet. Homok, rekkenő hőség:))

Nos, ezt is leküzdve, késő délután értünk vissza az "F" udvarba, ahol már javában készült a tarhonyás lecsó. Isteni lett!

Kötetlen beszélgetés közben Vikker Attila átadta oklevelünket azon tagtársainknak, akik részt vettek, és természetesen teljesítették is a balatoni körtúrát. Itt szintén ki kell emelni a "kicsiket"  akik kiválóan teljesítették ezt a távot is.

Legközelebb találkozunk Villányban augusztusban. A további részletekért figyeljétek az oldalunkat!

II. BALATONI KÖRÚT

2012.06.22.-24.

AZ EGÉSZ ÚGY KEZDŐDÖTT, HOGY AZ INDULÁS HAJNALÁN, PÉNTEKEN AZ IDEI NYÁR EDDIGI LEGNAGYOBB VÍZÖZÖNE SZAKADT A NYAKUNKBA, AMI PONT AKKORRA ÉRT VÉGET, AMIKORRA FELKÖTÖTTE MINDENKI A BRINGÁJÁT (UTÁNA + MAGÁT!) AZ AUTÓJÁRA…L

ÁM AHOGY KÖZELEDTÜNK ZAMÁRDI FELÉ, KEZDETT TISZTULNI AZ ÉG, S MIRE MEGÉRKEZTÜNK AZ ARADI UTCAI BÁZISRA, MÁR EGY FELHŐT SEM LÁTTUNK, S EZ ÍGY IS MARADT A TÚRA IDEJE ALATT. ITT AZ I. GURULÁS FORGATÓKÖNYVE ALAPJÁN BEPARKOLTUNK AZ UDVARBA AZ AUTÓKKAL, S MIUTÁN MINDENKI MEGÉRKEZETT, EGY RAJTFOTÓZÁS UTÁN 9.15-KOR ÚTNAK INDULTUNK 24 FŐVEL.

SZÁNTÓD-B.FÖLDVÁR-B.LELLE-B.BOGLÁR-FONYÓD VOLT AZ ELSŐ LETEKERT ETAP, A FONYÓDI KIKÖTŐBEN VÁLTUNK KETTÉ, A FELE CSAPAT STRANDOLT, A MÁSIK FELE PIZZÁZOTT A „RABLÓSORON” J

KETTŐKOR INDULTUNK TOVÁBB B.FENYVES-B.MÁRIAFÜRDŐ-B.KERESZTÚR-B.BERÉNY TELEPÜLÉSEKEN VEZETETT KERESZTÜL A ZÖLD TÁBLÁS KERÉKPÁRÚT, S MIVEL AZ IDŐ EGYRE MELEGEBB LETT, EZÉRT BERÉNYNÉL AZ ÚJABB ETAP UTÁN MEGÁLLTUNK FAGYIZNI, SÖRÖZNI A TEKERGŐ NEVEZETŰ BRINGÁS PIHENŐHELYEN EGY FÉLÓRÁCSKÁRA, S ELDÖNTÖTTÜK, HOGY A CÉLÁLLOMÁSIG, B.EDERICSIG AZ UTOLSÓ SZAKASZ EGYHUZAMBAN TESSZÜK MEG, HOGY HATIG ODAÉRJÜNK A KEMPINGÜNKIG.

EZ ÍGY IS TÖRTÉNT, S KB. HATKOR BEFUTOTTUNK A DELTA KEMPINGBE, AHOL A SÁTRAK FELÁLLÍTÁSA, FAHÁZAK ELFOGLALÁSA UTÁN ÁTSÉTÁLTUNK A SZEMBEN LÉVŐ STRANDRA, S MINDENKI PÓTOLHATTA AZ ELVESZTETT KALÓRIÁIT, KI EZZEL, KI AZZAL…

VISSZATÉRVE SZÁLLÁSHELYÜNKRE, MEGITTUK A PERTUT HÁZIGAZDÁNKKAL FORGÓ ÚRRAL, MAJD NYUGOVÓRA TÉRTÜNK.

SZOMBAT REGGEL KÍSÉRŐNK, PITYUKA RITTYENTETT A CSAPATNAK EGY JÓ KIS SZALONNÁS, HAGYMÁS RÁNTOTTÁT VAGY 30 TOJÁSBÓL…AMIRE SZÜKSÉGÜNK IS LETT RÖGTÖN, MERT AZ ELSŐ TELEPÜLÉS SZIGLIGET VOLT,

AHOL FELTEKERT A CSAPAT KEMÉNYEBBIK RÉSZE EGÉSZEN A VÁRIG, KÖZBEN A GYEREKESEK CSOROGTAK TOVÁBB BADACSONY FELÉ A KERÉKPÁRÚTON. A VÁRBÓL KIFELÉ JÖVET TÚRÁNK EGYETLEN (SAJNOS) BOROSPINCE LÁTOGATÁSÁT IS MEGEJTETTÜK, MEGKÓSTOLTUK A SZÁSZI BORÁSZAT FINOM BORAIT, S ESTÉRE IS VÁSÁROLTUNK EGY JELKÉPES MENNYISÉGET A BRINGÁS CSAPAT MINDEN TAGJÁNAK.

BADACSONYNÁL MÉG TOVÁBB OSZTÓDOTT A KIS CSAPAT, MI A HEGYEN KERESZTÜL VÁGTUNK ÁT, MÍG A TÖBBIEK FÉLSZIGETET,S HEGYET MEGKERÜLŐ 71-ES FŐÚTON KERÜLTEK EGYET. ÁBRAHÁMHEGY-RÉVFÜLÖP-ZÁNKA-B.UDVARI UTÁN A TIHANYI-FÉLSZIGETET TÁMADTUK MEG, PONTOSABBAN A BÁZSAI-ÖBÖLBEN MEGBÚVÓ SAJKODI STRANDOT, AHOL ETTÜNK-ITTUNK, S VÍVTUNK KICSIT A JEGYSZEDŐKKEL (NEM AKARTUNK EGY MÁRTÓZÁSÉRT NAPIJEGYET VENNI!) AZ ITT SIKERESEN ÖSSZEGYŰLŐ CSAPATOT ÚJRA KÉTFELÉ OSZTOTTUK, MI A „VASTAGKEREKŰEKKEL” A CSÚCS-HEGY GERINCÉN ÁTMÁSZVA, A BELSŐ-TÓ ÉRINTÉSÉVEL A LEVENDULÁSNÁL LUKADTUNK KI, AMI SZEMET GYÖNYÖRKÖDTETŐ KÉKES-LILÁS SZÍNBEN POMPÁZOTT A TIHANY ALATTI MEZŐKÖN.

MIUTÁN KIGYÖNYÖRKÖDTÜK (S SZAGLÁSZTUK) MAGUNKAT, VISSZAPATTANTUNK „HIDEGLÓ”-VAINK NYERGÉBE, LESZÁGULDOTTUNK B.FÜREDRE, AHOL A SÉTÁNY ÉS MÓLÓ KERESZTEZŐDÉSÉBEN LÉVŐ „FRISSÍTŐ ÁLLOMÁS”-ON KERESZTÜL TEKERVE KICSIT LEHŰTÖTTÜK MAGUNKAT…

MAJD VAD CSENGETÉSEK KÖZEPETTE ÁTHATOLTUNK A NYARALÓKTÓL HEMZSEGŐ KERÉKPÁRÚTON. CSOPAKON MEGÁLLTUNK EGY UTOLSÓ KOCSMÁZÁSRA A CÉL ELŐTT PÁRSZÁZ MÉTERREL, AHOL IS DEZSŐ BARÁTUNK SZÓRAKOZTATTA A NAGYÉRDEMŰT 10 PONTOS ESÉSEIVEL (ELŐSZÖR BRINGÁRÓL UTÁNA A PADRÓL)…

ALSÓŐRSÖN LEMÁSOLTUK AZ ELŐZŐ ESTI-REGGELI KOREOGRÁFIÁT: SÁTORÁLLÍTÁS, VACSI, KVATERKÁZÁS ÉJFÉLIG, REGGEL RÁNTOTTA A’LA PITYUKA, FÜRDÉS A BALCSIBAN, CSOMAGOLÁS, CSOPORTKÉP ÉS GOOO!!!

B.ALMÁDI-B.FŰZFŐ-B.KENESE AZ ÚTVONAL, ITT EGY KIS PIHENŐ,

AHOL SZEMBE TALÁLKOZTUNK KÉT TAGTÁRSUNKKAL (KATA&LACI), S TEKERÉS TOVÁBB VILÁGOSIG, AHOL A LÖSZFAL TETEJÉN LÉVŐ KILÁTÓPONTRÓL TISZTA IDŐBEN ELLÁTNI A BALATON NYUGATI MEDENCÉJÉIG…

KÖVETKEZŐ TELEPÜLÉS SZABADI-SÓSTÓ, AHOL EGY FINOM ÉTTERMI MENÜ ELFOGYASZTÁSA KÖZBEN MEGBESZÉLTÜK, HOGY ZAMÁRDIIG A CÉLIG, MÁR NEM ÁLLUNK MEG, OTT RENDEZÜNK EGY BÚCSÚ PANCSOLÁST KÖZÖSEN A TÚRA SIKERES TELJESÍTŐIVEL HAZAINDULÁS ELÖTT.

EZ ÍGY IS LETT, DE SAJNOS HIÁBA INDULTUNK EL „IDŐBEN”, MERT AZ M7-ES EGY BALESET MIATT TÖBB ÓRÁRA BEDUGULT, S ÍGY ÓRÁKAT ÁLLTUNK A DUGÓBAN, S KÉSŐ ESTÉRE ÉRT HAZA MINDENKI, DE LEGALÁBB ÉPSÉGBEN.:-)

RÖVID ÖSSZEGZÉS A TÚRÁRÓL:

A TAVALYI CSAPATHOZ KÉPEST AZ ÁTLAG ÉLETKOR A FELE VOLT AZ IDEI TÚRÁT SIKERESEN TELJESÍTŐKNEK (ÉN RONTOTTAM KICSIT), S BÁR FÉLTÜNK, HOGY A „KICSIK” HOGY BÍRJÁK A TÁVOT, S MELEGET…DE KÉT KISEBB ESÉSEN KÍVŰL, SEMMI KOMOLY PROBLÉMÁNK NEM VOLT VELÜK, ANNÁL NAGYOBB  DEZSŐVEL, DEFEKT, KÉT NAGY ESÉS, STB…SZERENCSÉRE KÍSÉRŐNKNEK PITYUKÁNAK SEM VOLT SOK DOLGA, JÓZSI BARÁTUNK SOKAT LÁTOTT VÁLTÓJÁNAK MEGHIBÁSODÁSÁN KÍVŰL NEM VOLT SEMMI MÁS MŰSZAKI GONDUNK.

KÖSZÖNJÜK A RÉSZVÉTELT, JÖVŐRE VELETEK UGYANITT, DE SZEMBŐL!!! J

Rögtönzött túra Dunakeszi-Vác Nagymaros-Dunakeszi Útvonalon.

2012.05.25.

A közösségi hálón meghirdetett, rögtönzött, spontán (ezek szoktak végül a legjobban sikerülni) túrán igen szép számban jelentek meg "duciklisek".

Az idő is nekünk kedvezett, hangulat is kiváló volt!

Lehet kiírni a következő túrát:))

Fertő -tó megkerülése. 2012. 04.29- 05.01

A TAVALYI JÓL SIKERÜLT KERÉKPÁROS SZEZONUNK UTÁN IDÉN ELŐSZÖR SZÁLLTUNK NYEREGBE TÖBBNAPOS TÚRÁRA A MÁJUS ELSEJEI HOSSZÚ HÉTVÉGÉN, A TERVÜNK A TÓ KÖRBETEKERÉSE 3 NAP ALATT.

VASÁRNAP KORA REGGEL INDULTUNK KESZIRŐL, MAJD GÉPJÁRMŰVEINKET BALFON HAGYVA, ÁTSZÁLLTUNK KERÉKPÁRJAINKRA.  REMEK IDŐJÁRÁSI VISZONYOK KÖZÖTT, A SZELET LESZÁMÍTVA, AMI AZ AUTÓPÁLYÁN IGENCSAK PRÓBÁLTA LETÉPNI A BRINGÁINKAT A TETŐRŐL…

S ELINDULTUNK… FERTŐBOZ-HIDEGSÉG-HEGYKŐ MAJD FERTŐSZÉPLAK UTÁN FERTŐDÖN PIHENT MEG ELŐSZÖR A KIS CSAPAT, AHOL A KASTÉLY UDVARÁBA ÁTSÉTÁLVA MEGCSODÁLTUK A POMPÁS, VIRÁGOS,  ÜDEZÖLD PARKOT, S A GYÖNYÖRŰEN FELUJÍTOTT ÉPÜLET EGYÜTTEST IS. INNEN TOVAGURULVA ÁTLÉPTÜK A MÁR NEM LÉTEZŐ OSZTRÁK-MAGYAR HATÁRT PAMHAGENNÉL, AHOL ÚJABB PÁRPERCES PIHENŐT TARTOTTUNK PÁR FOTO EREJÉIG. UTUNK INNEN A B10-ES KERÉKPÁRÚTON APETLONON KERESZTÜL VEZETETT ILLMITZBE, AHOL A VÁROSKA KÖZPONTJÁBA JUTVA, MEGTALÁLÁLTUK S ELFOGLALTUK SZÁLLÁSHELYÜNKET A POSTHOTELBEN, MAJD CSOMAGJAINKAT (VÉGRE) HÁTRAHAGYVA LEGURULTUNK A STRANDRA A TÓPARTRA, AHOL VACSORA ÉS A JÓL MEGÉRDEMELT "SOMMERSPRITZEREZÉS"  KÖZBEN ÉLVEZTÜK A KÁPRÁZATOS NAPLEMENTÉT…

HÉTFŐ REGGEL A BŐSÉGES ÉS VÁLTOZATOS REGGELI ELFOGYASZTÁSA UTÁN, A HIRTELEN MELEGEDŐ IDŐBEN (9KOR MÁR 25 FOK), CSOMAGJAINKAT A BRINGÁKRA PAKOLVA INDULTUNK NEKI TÚRÁNK LEGHOSSZABB ETAPJÁNAK: ILLMITZ-PODERSDORF-NEUSIEDL-PURBACH-OGGAU-RUST, KB. 70-80 KM VOLT A TERVEZETT TÁV. ILLMITZET ELHAGYVA RÖGTÖN A FERTŐ-HANSÁGI NEMZETI PARK LEGLÁTVÁNYOSABB RÉSZÉN BRINGÁZTUNK ÁT, AHOL MADÁRLESEK TÖMKELEGÉRŐL LEHET TANULMÁNYOZNI A VIZIMADARAK ÉLETÉT, KÖZTÜK A NYÁRI LUDAKÉT, AKIK ÚTON-ÚTFÉLEN TOTYOGTAK KERESZTÜL ELŐTTÜNK PELYHES KISLIBÁIKKAL J PODERSDORFBA ÉRVE LÁTHATTUK AZ ELŐZŐ HÉTVÉGÉN ZAJLÓ SURF VILÁGKUPA FUTAM RÉSZTVEVŐIT, AMINT BONTOTTÁK SÁTRAIKAT (VÍZI F1!), S ELHŰLVE NÉZTÜK A SOK SZEMETET, AMIT A ZÁRÓBULI UTÁN MAGUK UTÁN HAGYTAK A STRANDON (EZ „OTT” NEM SZOKÁS)… KÖVETKEZŐ MEGÁLLÓNK A TÓ LEGÉSZAKIBB KIKÖTŐJÉNEK STÉGJÉN NEUSIEDL-BEN VOLT, AHOL KITE-OSOK ESZEMENT SZÁGULDÁSÁNAK LEHETTÜNK TANÚI, S MIUTÁN „KIUTASÍTOTTAK” BENNÜNKET HATTYÚETETÉS MIATT A KIKÖTŐBŐL :-/, FOLYTATTUK UTUNKAT A TÓ LEGKELLEMETLENEBB DOMBORZATÚ SZAKASZÁN: JOIS-TÓL RUST-IG A DÉLKELETI FEKVÉSŰ LANKÁS SZŐLŐSDOMBOKON, AHOL BALRA NÁDAS, JOBBRA SZŐLŐTŐKÉK, AMEDDIG A SZEM ELLÁT… PURBACH-BAN SIKERÜLT RÁTALÁLNUNK ARRA A NAGYON HANGULATOS „TANKSTELLE”-RE, AHOL TAVALY IS JÓL ÉREZTÜK MAGUNKAT AZ IDŐS HÁZASPÁR LEANDERES UDVARÁBAN, ITT MÁR NAGYON KELLETT A A ZSÍROSKENYÉR HAGYMÁVAL ÉS A ZÖLDVELETELINIS FRÖCCSEL…ELŐSZÖR TALÁN ITT ÉREZTÜK AZT, HOGY NEM ESIK JÓL VISSZAÜLNI A NYEREGBE, DE MÉG KÖZEL 20 KM VOLT HÁTRA RUST-IG A SZÁLLÁSUNKIG L DE EZT IS LEGYŰRTÜK, NÉMI FÖLDUTAS RÖVIDÍTÉSSEL, S BETEKERTÜNK A FERTŐ-TÓ SZERINTEM LEGHANGULATOSABB VÁROSKÁJÁBA, MELYNEK ÓVÁROSI RÉSZE EGY ÉKSZERDOBOZHOZ HASONLATOS TÜNEMÉNY, TELE SZEBBNÉL SZEBB KIS ÜZLETTEL, KISKOCSMÁVAL, KERTHELYISÉGGEL, A HÁZAK KÉMÉNYEIN GÓLYAFÉSZKEKKEL, S MINDENHOL VIRÁGGAL…ITT SAJNOS KETTÉSZAKADT KIS CSAPATUNK, MERT NEM VOLT ELÉG HELY 15 EMBERNEK EGY VENDÉGLŐBEN EGYSZERRE LEÜLNI A KERTBEN, DE VACSI UTÁN LEGURULTUNK A CAMPINGBE, SZÁLLÁSHELYÜNKRE, S A KELLEMES NYÁRESTI IDŐBEN MÉG ÚJRA ÖSSZEÜLT A „BRIGÁD” EGY KIS KVATERKÁZÁSRA…

ÉS ELJÖTT MÁJUS ELSEJE, REGGELI, MAJD INDULÁS KIRÁNDULÁSUNK VÉGÁLLOMÁSA, BALF FELÉ… MÖRBISCH-BEN, A TÓ LEGJOBBAN KIÉPÍTETT STRANDJÁN (MEDENCE, VIZISZÍNPAD, VADVÍZ, CSÚSZDAPARK,STB…) MÉG TALÁLKOZTUNK SOPRONI BARÁTAINKKAL, AKIK KITEKERTÜK MIATTUNK, HOGY LÁTHASSANAK MINKET J, MAJD FERTŐRÁKOSNÁL ÁTLÉPVE A KÉPZELETBELI HATÁRT, KB 10 KM UTÁN BEÉRTÜNK BALFRA, AHOL BERÁMOLVA A CSOMAGJAINKAT, DRÓTSZAMARAINKAT A KOCSIKBA, ÁTGURULTUNK HEGYKŐRE, AHOL EGY KÖZÖS, ÍZLETES EBÉD ELFOGYASZTÁSA UTÁN ELBÚCSÚZTUNK EGYMÁSTÓL, AZZAL, HOGY TALÁLKOZUNK A BALATON KERÜLÉSEN JÚNIUSBAN ! J

2012.03.31.

Évadnyitó "viharos" gurulás.

Ezen a szombaton is a megszokott módon a Kacatos Kávézó előtt gyülekeztünk. A kimondottan rossz idő ellenére igen szép számban jelentek meg tagjaink mindenre elszántan.

Mint később kiderült, szükség is volt rá, mivel a szél nem csillapodott, és egyes helyeken bizony nagyon kellett fogni a kormányt, hogy az úton tarthassuk bicajainkat.

A táv Dunakeszi-Göd-Vác-Göd-Dunakeszi megtétele után éhesen, kipirosodva és valljuk be "kissé" fáradtan fogyasztottuk el Tóth Peti (ismét köszönet érte:) csilis babját.

Ezután a vezetőség részéről Vikker Attila ismertette néhány szóban a 2012-es túraterveket.

Néhány kép ízelítőül, legközelebb találkozunk a  Fertő tónál!