Zebegény 2013

Egyesületünk életében először szerveztünk egy kombinált, kerékpározással és kenuzással egybekötött vidám túrát július 20-21-én. A történethez hozzátartozik, hogy még tavaly nyáron összefutottam egy huszonvalahány éve nem látott barátommal, Wetzl Petivel, aki Zebegényben nyitott egy Kerékbár nevezetű bringás-vizisportos kempinget s büfét, a Duna parton az Eurovelo 6 számú nemzetközi bringaút mentén. Tehát a hely adott volt a kis csapatunk számára, s neki is láttunk nyár elején a túra szervezésének.

A terv az volt, hogy Dunakesziről a kerékpárúton Zebegényig feltekerünk, s visszafelé lecsurgunk hazáig. Később kicsit módosult a program, mert szombat délutánra még belevittünk egy kis „vadulást” a hegyi menőknek…s a kenuzást lerövidítettük időhiány miatt Vácig…

Egy forró szombat reggel neki is lódult a brigád a távnak, tekertünk is szépen, ügyesen…amig szegény Lili el nem esett, s ráadásul Anyukája még át is robogott rajta…(ugye-ugye a követési távolság!) de szerencsére pár karcolással megúszták az esetet, s folytathattuk az utat a célunk felé. A többiek addig, amíg lekezeltük kis sérültünket az Eszterházy cukiban bevártak minket a váci révnél…A Kerékbárba megérkezve gyorsan felvertük sátrainkat, s a csapat „zúzosabb” felével nekimentünk a Börzsönynek: Márianosztra-Kóspallagi elág.-Törökmező-Malom-völgy a zöld jelzésen,s vissza Zebegény volt a táv…többek szerint harminc felett tekertünk le,s fel…bár szerintem nem volt annyi :-)

Mikorra visszaértünk a „táborba”, addigra a többiek már elfogyasztották a finom bográcsban készült pörit, de azé’ hagytak nekünk is eleget :-) vacsi után „szabad foglalkozás” vette kezdetét, ami éjszakába torkolló mulatozásba ment át, szokás szerint…

Vasárnap, a reggeli után sátrat bontottunk, majd Peti barátunk elosztotta a kenukat, kiosztotta az evezőket, kinevezte a „kapitányokat” minden kenuban, s vízre szállt a csapat…na ez sem volt zökkenőmentes, mert Gyurikáék a kicsivel rögtön borultak egyet :-( …de azután szépen csorogtunk lefelé, két motorcsónak kísérettel, ha bármi újabb havária törne ki a vízen…Dömösnél rezgett is a léc, akkora sodrása volt a Dunának, hogy elámultunk…

Nagymarosnál, s a Szentendrei sziget feletti zátonynál is kiszálltunk kicsit, először kajálni, majd a kristálytiszta vízben pancsolni, fotózni a zátony körül…kb. 4 óra kenuzás után megérkeztünk Vác fölé, ahol már várt bennünket házigazdánk a hajószállító utánfutóján utánunk hozott bringáinkkal. Itt elbúcsúztunk tőle, s a csapat is egymástól, mert innen már fakultatíve tekert mindenki hazáig :-)

Nagyon jó hétvége volt, ezt biztosan bevesszük a jövő évi programba újból, de addig is tekerjetek fel soxor Petiékhez, ezt azoknak üzenem, akik még nem jártak a KERÉKBÁR-ban!

:-)

Write a comment

Comments: 1
  • #1

seks telefon (Tuesday, 17 January 2017 13:46)