Őrség 2013

A hagyományokhoz híven idén is szeptember végére szerveztük az őrségi hétvégi túránkat, abban a reményben, hogy az időjárás a kegyeibe fogad bennünket, s megajándékoz egy igazi „vénasszonyok nyara” idővel… hááát ez nem egészen így alakult… ahogy elhagytuk a Győr- Nagykanizsa tengelyt, a napsütésből átautóztunk az esős délnyugati országrészbe, ahol egész hétvégén borús, esős időben volt részünk… viszont ennek köszönhetően volt esélyünk a gombára!

Már az odautazás során megtréfálta a csúszós úttest egyik barátnénk autóját, egy árokban landolt Zalalövő előtt, de szerencsére az utasok, s a Peugeot is megúszta néhány karcolással…nem úgy Imi barátunk, akihez szombaton készültünk a Pajtába…neki totálkárosra törte az autóját egy termetes szarvas…aki a szélvédőn keresztül próbált helyet foglalni a földink mellett a Renaultban…csodával határos módon Imi is megúszta apró zúzodásokkal az ütközést :-)

Egy ilyen kezdés után már csak jó dolgok történhetnek velünk, gondoltuk, s miután elfoglalta a csapat a szállásokat, neki indultunk, hogy tekerünk egy bemelegítő kört. Farkasfa-Máriaújfalu-Apátistvánfalva-Orfalu-Farkasfa volt a táv, kb. 25 km aszfalt, rendes emelkedőkkel (10-14 %!) Természetesen a Hársas tavat is megkerültük szokás szerint a sóderes erdei ösvényen, ez az egyik kedvencem évek óta…jó kis „ujjgyakorlat” azoknak, akik szeretnek vadulni, azoknak is, akik még csak tanulják a „szakmát”…itt megtanulhatják használni a váltót és a féket a bringájukon…

Mire visszaérkeztünk a „bázis”-ra,- ami a Csaliti ház udvarán található tűzrakóhely-, addigra Márti, Hofi és Bradi már javában vagdosták a lecsóba szánt paprikát, hámozták a paradicsomot…ami azután szép lassan meg is főtt nyolc órára, s mindenki szerint nagyon jól sikerült, köszönet érte szakácsainknak! ;-) (+ a Gyurinak!)

Lassan megérkezett a „délutános műszak” is, akik később tudtak csak indulni otthonról…de meghozták magukkal az esőt is, s így át kellett települnünk a Csatári ház fedett pergolája alá…itt azután beindult a buli, főleg a lányokat nem lehetett leállítani…ők reggelig énekeltek volna, ha nem hajtjuk el őket éjfél körül aludni…

Szombat reggel már kicsit jobb időre ébredtünk, már-már a napocska is kisütögetett néha J s megindultunk az Őrség legszebb tájain mind a huszonhatan(?) Farkasfa-Szalafői erdőrezevátum-Pityerszer-Őriszentpéter volt az első etap, melyben volt aszfalt, murva vegyesen, jó nagy emelkedőkkel és hatalmas lejtmeneten száguldásokkal…dél körül megérkeztünk Őrire, ahol először az Árpád kori templomnál nézelődtünk, majd kicsivel lejjebb megpihentünk a Pajta nevezetű objektumban, mely kávézó, étterem, táncház és vendégház is egyben,s egy régi falunkbeli barátunk szüleménye, aki a családjával működteti egyre nagyobb sikerrel ezt a varázslatos „vendéglátó ipari egységet”… Itt kettévált a csapat, a „kemény mag” bevállalta a Kondorfai kitérőt, mely az erdőn keresztül a piros jelzésen vezetett haza Farkasfára, a többiek pedig némi tökfesztivál látogatás után visszatekertek az aszfalton a szállásainkra. Mivel előző éjszaka rendesen esett, „sanszos” volt az erdei varacskozás, de mivel hónapok óta nem volt csapadék, így mi sem gányoltuk össze magunkat, akik a veszélyesebb terepet választottuk tizenketten…vagyis nem mi lettünk a „Piszkos tizenkettő” :-)

Este visszatértünk az előző esti „tetthelyünkre”, s vagy 30 tojással megturbózva a maradék lecsót, újra jól megvacsiztunk belőle…az előző esti buli és az egész napos tekerés elég hamar ágyba küldte a csapatot, így Farkasfa minden lakója csendben nyugovóra térhetett tőlünk…;-)

És eljött a Seres Rezső által megénekelt: „Szomorú vasárnap”… szakadó esőre ébredtünk .rövid konferenciatelefonálás után mindenki úgy döntött, hogy hazafelé veszi az irányt…rajtam kívül, mert mi még délig Jucussal lekaszáltuk (volna) az erdőt, de sajnos hiába esett…nem sok gombát sikerült szednünk…viszont, aki résen volt, az a kocsmában a „helyi menőktől” tudott azért némi vargányát vásárolni otthonra.

A nem túl fényes időjárás ellenére, azt hiszem mindenki jól érezte magát…aki NEM!? háát az ne jöjjön velünk legközelebb…  :-)